vrijdag 6 juni 2008

Mepes dges Tbilishi (oftewel: Koninginnedag in Tbilisi)

geschreven 30 april 2008
Ja, u leest het goed: ook in Tbilisi wordt Koninginnedag gevierd! Oke, niet zo uitbundig als 'en Hollande' en ook alleen maar met een receptie en de Nederlandse Gemeenschap alhier (wat klinkt dat naar: Nederlandse gemeenschap...); maar toch! Dus vanavond van 7 tot 9 haring happen, bitterballen naar binnen schuiven en een grote hoeveelheid aan witbier wegtanken! Je weet pas wat je mist, als je het niet hebt (wat een cruijf-wijsheid). Sorry voor de flauwe grappen, het is hier gewoon 25 graden en een beetje benauwd, dus daar wordt je gewoon een beetje lollig van (ik wel in elk geval ).
En mis ik Nederland dan echt? Ik weet het niet, ik mis absoluut mijn vrienden, familie en gezellige stad grunn; maar het is hier ook geweldig leven... Het idee van weer terug gaan naar de bureaucratie/regen&wind/op tijd op afspraken zijn.... Maar aan de andere kant kan ik nu al heel erg uitkijken naar een goed gevulde Albert Heijn, mijn tweepersoonsbed en mijn fiets!
Want alhoewel ik mijn vrienden in Nederland erg mis, hier heb ik ook een aantal zeer goede vrienden gemaakt die ik hier moet achter laten. Gelukkig leven we in het tijdperk van internet en zijn de banden door sites als facebook en myspace goed bij te houden. En ik wil gewoon snel weer terugkomen naar Tbilisi! (en gelukkig zit ik hier nog twee en een halve maand )
Nou, ik ga weer eventjes verder met werk en dan lekker koninginnedag vieren! Iedereen veel plezier gewenst vandaag!

Geen opmerkingen: